Banner.

Banner Site.

sâmbătă, 13 aprilie 2013

Controlul periodic va salveaza vederea. Raluca Arvat , diagnosticata cu cataracta la unul din ochi.



Controlul periodic va poate salva vederea. Aceasta este lectia pe care a invatat-o pe pielea ei Raluca Arvat. Prezentatoarea Stirilor ProTV din Sport a fost diagnosticata cu cataracta la unul din ochi, iar medicii i-au recomandat interventia laser.
  In urma cu un an, Raluca a observat ca vede din ce in ce mai slab cu ochiul drept.
"Am crezut ca e o chestie de slabire a vederii si ca e o problema de ochelari. M-am dus la medic si mi-au spus ca e cataracta. Le-am raspuns ca nu se poate. Am 37 de ani, nu se poate la varsta asta. Si mi-au zis: ba se poate. Ai avut vreo lovitura la ochi? Zic nu, lovitura, dar am avut o toxoplasmoza care s-a localizat in ochiul drept si pentru care am facut tratament cortizonic. Acest gen de tratament si acest gen de afectiune poate sa determine aparitia timpurie a unei cataracte", a povestit Raluca.
Toxoplasmoza reprezinta contaminarea cu un parazit periculos. Aceasta poate aparea in urma contactului cu carne infestata nepreparata corespunzator, fructe nespalate sau pisici.
In cazul Ralucai, contaminarea a dus la cataracta, iar in scurt timp a ajuns sa vada numai 20% cu ochiul afectat.Medicii i-au recomandat Ralucai operatia cu laser de mare precizie. Anestezia se face local prin picaturi, iar operatia dureaza cateva minute.
70% din operatie este practic realizata de laser. Acesta inlocuieste bisturiul clasic. Aspirarea cataractei este urmata de implantarea unui cristalin artificial.
Raluca a ales pentru implant un cristalin artificial bifocal. Aceasta pentru a nu fi nevoita sa poarte ochelari pentru apropiere.
Raluca militeaza astazi pentru consultul periodic si ne sfatuieste sa mergem la oftalmolog la fel de frecvent ca la dentist. Diagnosticate timpuriu, afectiunile pot fi mai usor tratate.


Sursa: www.stirileprotv.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu